Rozhovor s Jiřím Jemelkou

Přečtěte si proč vůbec MILCON vznikl, v čem je jiný než klasické konference a jakým způsobem se vybírali řečníci.

Nabídka konferencí je dnes velmi pestrá. Proč jste se rozhodl nabídnout další?

Nabídka je možná pestrá, ale konferencí o podnikatelích pro podnikatele v Česku zase tolik nenajdeme, pokud vůbec. A budeme-li se bavit o tom, že každému z hostů/řečníků dáme cca. 2,5hod. času, abychom měli všichni, kteří se zúčastníme, možnost danou osobnost poznat více do hloubky – pak se obávám, že nenajdeme žádnou podobnou konferenci. A to byl i důvod, proč jsme přišli s MILCON konferencí.

Nešlo mi o to, abychom nabídli 8-12 řečníků za den jak na běžícím páse. Na takových konferencích se vše probírá z mého pohledu velmi povrchně. A navíc tam často hovoří lidé, kteří sice v mnoha případech rozumí svému oboru, ale zrovna tak v mnoha dalších případech jsou to lidé, kteří nic pořádného nedokázali ani nevybudovali. My jsme chtěli přijít pokud možno s podnikatelskými „esy“, která vybudovala své firmy od píky a která se dostala ideálně nad 1 miliardu obratu.

Čím Vám přijdou podnikatelé s obratem nad jednu miliardu zajímaví?

Předně tím, že to, co se jim podařilo v takovém rozsahu, už asi nebude souběh několika náhod. Jinými slovy – oni ví, co dělali a co dělají a jsou ochotni to s námi sdílet. Osobně jsem přesvědčen o tom, že v životě funguje kauzalita – vztah příčiny a následku. Pokud zjistíme a budeme se bavit o tom, co dělali úspěšní podnikatelé, můžeme plus mínus některé věci a principy použít s velkým procentem pravděpodobnosti, že dostaneme plus mínus podobné výsledky.

Měli jste i jiné kritérium pro výběr řečníků, než hranici jedné miliardy?

Ano. Hovoříme o tom i v naší video pozvánce. Samozřejmě to nemůžeme posoudit naprosto jednoznačně, ale chtěli jsme vybrat řečníky, kteří navzdory svému enormnímu úspěchu v podnikání tak říkajíc z toho všeho „nezblbli“. Jedna manželka/manžel, jedno auto, žádná extra velká „úchylka“ či extravagance.

Prostě normální lidi. Žádné manýry hvězd či excesy. Nikdo z nás nejsme „čistý nepopsaný bílý papír“, nehledali jsme Mirky Dušíny naší doby v podnikání. Hledali a oslovovali jsme sympaťáky, kteří v sobě dokáží obdivuhodným způsobem kloubit obyčejné lidství a neobyčejný příběh. Dalším kritériem byl již zmíněný fakt, a to je prokazatelnost toho, že svou firmu vybudovali od nuly a že za nimi nejdou žádné skandály, podezření z trestné činnosti apod. Kritérií bylo určitě mnoho.

Chcete, aby Vaši hosté konference MILCON přišli na to, jak se stát miliardářem?

Není naší ambicí dělat z lidí miliardáře. Je ale naší ambicí inspirovat a motivovat návštěvníky konference k tomu, aby byli ještě lepší podnikatelé. Jsem přesvědčen o tom, že čím více bude dobrých a svému byť lokálnímu okolí užitečných podnikatelů, tím nám všem bude lépe. Nevím, jestli je to nejvhodnější příměr, ale je to jak s politikou. Stejně jako podnikání, ani politika úplně nejlepší pověst nemá.

To neznamená, že nejsou dobří politici – lidsky, odborně. A dobrý politik dokáže způsobit mnoho dobra. Stejně tak je to dle mého názoru s dobrým podnikem, může přinášet mnoho dobrého a prospěšného. A je ve finále jedno, jestli má firmu s obratem 10 milionů Kč za rok, 100 milionů Kč za rok či 1 miliardu Kč. Důležité je dle mého, aby takový podnikatel makal a sloužil na 100 %, zkrátka dal ze sebe vše, co má a co může. Žít život i podnikání naplno, učit se a růst. Dávat tím pádem víc dobra, být víc prospěšný. A tuhle neskromnou ambici u nás v MILCONu určitě máme.

MILCON má podle Vás „unikátní formát“. V čem je tedy tato konference jediná svého druhu?

Milcon má několik specifik. Prvním specifikem, které Milcon odlišuje od jiných konferencí, je moderovaný rozhovor s řečníkem. Klasicky totiž řečníci vystupují s předem připravenou přednáškou, na kterou se pečlivě připravili. S tím se pojí další unikátní vlastnost naší konference - s řečníky probereme jejich podnikání opravdu do hloubky.

Rozhovory s řečníky budou prokládány dokumentárními záběry z jejich života. Celá konference se opírá o odkaz Tomáše Bati a jeho myšlenky v podnikání. Baťovy zásadní myšlenky bude prezentovat herec zlínského divadla. Jak daná témata o nichž budou řečníci hovořit rezonují s podnikatelskou praxí v malých a středních firmách bude komentovat mentor, který má zkušenosti s řízením desítek malých a středních firem napříč ČR i obory. V rámci konference nabízíme jedinečnou garanci risk-free. Což znamená, že vstupenky nemusíte platit dopředu. Teprve po skončení konference zhodnotíte, zda jste či nejste spokojeni.

Kdo je Jiří Jemelka

majitel firmy JIP pro firmy s.r.o.

zakladatel konference MILCON

Přečtěte si rozhovory s řečníky

Rozhovor s Jaroslavou Valovou
řečník, zakladatelka SIKO koupelny
Mám ze SIKA radost. Postupuje totiž stále dopředu. Ke koupelnám jsme přidali i kuchyně a ukazuje se to jako geniální nápad. Shánění lidí pro nás není takový fatální problém jako pro ostatní.

PŘEČÍST

Rozhovor se Zbyňkem Frolíkem
řečník, majitel LINET Group
Chtěl jsem, aby zákazníci přemýšleli nad tím, proč jsme si zvolili heslo: Být předmětem touhy, nikoliv pouhé volby. Je v něm kontradikce.

PŘEČÍST

Rozhovor se Stanislavem Martincem
řečník, majitel KOMA Modular
Lidé si to často myslí, že mám rodinnou firmu. Ale jak to mám vysvětlit? Když se podíváte na skutečné rodinné firmy, kde děti přebírají vedení a dědečkové a bavičky pomáhají se strategií, tak to není náš případ.

PŘEČÍST

Newsletter

Registrace na konferenci MILCON

Naši Partneři

Generální partner

Mediální partneři
Partneři

Marek Chvátal
produkce
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.


Vstupenky
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Sledujte nás